Я, имало публични фигури, които не рекламират хазарт!

Океанът от реклами на хазарт преля, заля и обсеби народонаселението, а публични и обичани фигури от миналото най-учтиво ни го пробутват като топъл хляб. Ударната вълна удави не един и двама българи, разби не едно и две семейства, остави без дом и прехрана не едно и две деца. Неусетно се превърнахме в мека и рай на казината, а зависимите от комар стават все повече с всеки изминал ден. Много семейства крият от срам тайната си, други открито признават, че спасение няма. 

Имам една теория и тя е, че известните, които се навиват да бъдат рекламни лица на бетове срещу тлъсти хонорари, абсолютно по нищо не се различават от дилърите, които продават дрога на ученици.

Това са кървави пари.

Триумф и слава, паразитиращи върху човешкото нещастие. 

Вероятно за самите известни подобен морален укор няма никаква стойност, тъй като отдавна са възприели удобното оправдание, че това е просто работа. Вероятно хладнокръвието и цинизмът се придобиват с опит и време. Закодирани са някъде там в генетиката ни и чакат кротко да бъдат отключени, ако евентуално ни се случи да се сдобием с охолен и презадоволен живот.

Бивши футболисти, актьори и певци от силно любени станаха силно мразени, че са се продали за пари. Но тази най-силна любов (към парите) не е от вчера, има я откакто свят светува. Стремежът за домогване до власт и пари е безграничен и неизтребим.

Изведнъж измежду милионите реклами за залагания проблясна друга, която се открои. И тогава настъпи голямото ми удивление. Я, в тая държава имало човек, който не рекламира хазарт.

Артистът Михаил Билалов с хумористичен призив към подрастващите да бъдат грамотни. Във видеото на "Как се пише" той не скрива изумлението си, че синът му е написал изречение с четири правописни грешки. Клипът подканя учениците да упражняват своя правопис, преди да се явят на задължителната матура по Български език и литература на 17 май. 

По тоя повод платформата „Как се пише“ стартираха кампанията за грамотност сред дванайсетокласници под надслов „Животът няма „аУтокорект“. Помагалото се дигитализира и е достъпно в най-актуалната сред младежите социална мрежа – Threads. В него се публикуват тестови въпроси, съобразени изцяло с формата на държавния зрелостен изпит по БЕЛ. 

Хора от "Как се пише" правят продължение на кампанията си, насочена конкретно към зрелостниците. Причината за нея е факта, че всеки пети български абитуриент не знае как се пише думата „абитуриент”. Вече се появиха и билбордове с този текст.

Уви, тази реклама няма да я видите в нито една национална телевизия, тъй като от проекта нямат нужните средства, за да си позволят този лукс.

Дотогава ще си се наложи да продължим да се давим в рекламите на хазарт, казина и онлайн залагания. И да се мъчим в битки да възпитаваме децата си, растящи около целия този разпад.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Мнения