Китайска супербатерия за 1000 км

Китайската електрическа лимузина IM Motors L6 ще бъде първият сериен автомобил с твърда батерия.

IM Motors лансира първи сериен електромобил с твърдотелна батерия

По-бързо зареждане и повече енергия

Различни автомобилни производители работят усилено по конструирането на по-ефективни батерии. Фокусът е върху така наречените твърди (или твърдотелни) батерии, които са по-лесни за производство, по-безопасни и имат 40 процента по-висока енергийна плътност на клетка от конвенционалните литиево-йонни батерии.

Китайската компания IM Motors иска да бъде първият производител, който инсталира твърда батерия в серийни автомобили. На изложението в Женева преди месец китайците представиха най-новия си седан L6, който в Европа ще започне да се продава в края на годината.

Китайският електромобил е с авангарден интериор.

Супербатерията на IM Motors ще гарантира над 1000 км пробег за седана L6, дори във версията със задвижване на четирите колела. Пробегът от 1000 км е изчислен на база на китайските измервания, а според европейския цикъл WLTP това отговаря на „само“ 800 км. Но и тези 800 км са впечатляващи. По цикъла WLTP само американският електромобил Lucid Air Touring изминава повече – 839 км.

Твърдата батерия гарантира пробег поне 800 км с едно зареждане.

Твърдата батерия е с 900-волтова архитектура и с кратки цикли на зареждане. Според различни източници нейният капацитет ще бъде 130 киловатчаса (за сравнение Lucid Air е със 112 киловатчаса). Най-важната разлика между твърдата и конвенционалната батерия е в това, че електролитът е твърдо вещество (а не течно). При твърд електролит литият може да се използва като аноден материал вместо графит, което подобрява електрохимичните свойства на батерията и носи предимства – по-кратко време за зареждане, по-голям капацитет в същото пространство и съответно по-дълъг пробег. Освен това рискът от възпламеняване е по-малък.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили