Новият шампион на Германия

Tiguan взе короната на Golf

Третата генерация на компактния SUV на Volkswagen дава още по-силна заявка да бъде бестселър

Във футболния свят най-силното първенство е английското с грандове като „Манчестър Юнайтед“, „Ливърпул“, „Манчестър Сити“, „Арсенал“, „Челси“... В автомобилния свят обаче най-силният шампионат е германският с „грандове“ като Mercedes, BMW, Audi, Volkswagen, Opel, Ford... И както футболното първенство на Германия има нов шампион в лицето на „Байер“ (Леверкузен), така и в автомобилното първенецът също е нов – Tiguan. Популярният SUV на Volkswagen отскоро е най-произвежданият автомобил в Германия. И докато във футбола смяната на върха е радикална, защото „Байер“ детронира конкурента „Байерн“, при автомобилите няма шокова терапия, тъй като Tuguan измества своя „събрат“ Golf.

Защо този SUV се превръща в толкова силен бестселър с повече от 7,6 милиона продажби от въвеждането на първото поколение на пазара? Отговор дава новата генерация Tiguan, която излиза на пътя подобрена във всички области и готова да отговори на очакванията на най-взискателната клиентела.

Tuguan е позициониран в най-конкуретния сегмент на компактните SUV-ове, но като модел от средния клас той предлага функции и удобства от по-високата премиум категория. Новата дигитална архитектура на арматурното табло във висококачествения интериор дава възможност за още по-интуитивно управление, а гамата от системи за асистенция на водача е допълнително разширена. Най-новата версия на асистента за паркиране се предлага първи път в Tiguan и дава възможност за напълно автоматично паркиране и напускане на паркомястото на разстояние до 50 метра и дистанционно паркиране с управление чрез смартфон. Новата адаптивна система на окачването на свой ред предлага значително повишен комфорт и динамика. Редица от новите възможности и удобства като пневматичната функция за масаж на предните седалки и новата матрична LED система на предните светлини са взаимствани от по-големия Touareg.

Инженерите на Volkswagen са разработили изцяло наново двете plug-in хибридни задвижвания на Tiguan, развиващи системна мощност от съответно 150 кВт (204 к.с.) и 200 кВт (272 к.с.). Благодарение на използваната акумулаторна батерия с нетен капацитет от 19,7 кВтч (вместо досегашните нетни 10,6 кВтч), автономният пробег на изцяло електрическа тяга на Tiguan eHybrid е увеличен от около 60 километра в предходния модел до около 100 километра при новото издание. Батерията може да се зарежда с максимална мощност до 11 кВт (3,6 кВт преди) в домашни условия, както и с максимална мощност до 50 кВт в на правотокови (DC) бързозарядни станции. По този начин Tiguan eHybrid на практика може да се ползва като изцяло електрически автомобил за ежедневните пътувания.

Новият модел се предлага и с нови 48-волтови Mild-хибридни системи за задвижване с максимална мощност 96 кВт (130 к.с.) и 110 кВт (150 к.с.). Наред с хибридите гамата на Tiguan ще включва както два високоефективни бензинови турбодвигателя (TSI), така и два дизелови турбодвигателя (TDI) – във всички случаи става дума за 2,0-литрови четирицилиндрови агрегати, като най-мощните са съчетани със система за двойно предаване. 

Модернизиран отвън и отвътре

Новото поколение Volkswagen Tiguan продължава характерния дизайнерски стил на модела, който е модернизиран и освежен. Сред отличителните черти е по-високата и по-мощна като излъчване предна част, в която са интегрирани новите, по-тясно оформени LED светлини. Между тях, традиционната радиаторна решетка е заместена с хоризонтална лента със стъклен панел, към която като допълнително оборудване може да се добави светлинна ивица с LED елементи. В страничния силует доминират атлетичните форми на „раменете” над калниците. Колелата са с размер до 20 цола, а ярък акцент в характерната задна част на Tiguan добавя новата хоризонтална LED лента между светлините.

Обновеният интериор се откроява с изчистен и интелигентен дизайн. Модулите на таблото включват нов блок на контролните прибори с изцяло цифрови показания, антирефлексно покритие и формат на таблет с пейзажна ориентация, голям централен мултимедиен екран с диагонал 12,9 инча или 15,0 инча. Графиката и структурата на менютата са нови, а в допълнение има и нов Head-up дисплей. Гласовият асистент отговаря на въпроси по различни теми, а най-новата функция е вграден чатбор с изкуствен интелект, който ще се появи на по-късен етап след софтуерна актуализация.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили