Porsche показва класики за юбилей

Емблематични Turbo модели ще бъдат изложени от Porsche на Retro Classics в Шутгарт по случай 50-ата годишнина Turbo гамата.

Turbo моделите отбелязват 50-ата си годишнина

Първият Turbo автомобил е за дъщерята на шефа

През 1974 г. Porsche представя първата серия 911 Turbo на търговския панаир в Париж. Тогава германският производител пренася турбо технологията от моторните спортове в серийното производство.

Това е първият сериен Turbo модел на Porsche от 1974 г., който е подарък за Луис Пиех, дъщеря на основателя на компанията Фердинанд Porsche.

По повод 50-ата годишнина от въвеждането на Turbo моделите Porsche ще покаже редица специални автомобили на изложението Retro Classics в родния град на марката Щутгарт. Сред тях е първият екземпляр 911 Turbo – един уникален автомобил, подарък за Луис Пиех, дъщеря на основателя на компанията Фердинанд Порше. Тя получава колата през лятото на 1974-а като изненада за своя 70-и рожден ден. Върху капака на двигателя на модел №1 е изписано името Carrera вместо логото Turbo, както на серийните автомобили, пуснати от пролетта на 1975 г. По желание на госпожа Пиех челното стъкло не е тонирано, за да може да се наслаждава на пълните цветове на гледката при пътуванията си в живописните Алпи. Върху жабката на колата е монтирана специална табела с инициалите на собственичката LP и надпис Turbo-Porsche No. 1, Щутгарт-Цуфенхаузен, 29 август 1974 г.

Съвременната Turbo гама на 911 гарантира ускорение, сравнимо с това на самолет.

Друг експонат на Retro Classics ще бъде Turbo 3.0 Coupe от 1975 г. Този екземпляр Porsche в сребристо-зелен цвят е един от първите модели 30 Turbo в серийно производство. Огледалата са взети от Carrera и са боядисани в цвета на автомобила, а разширителите на калниците все още са заварени към каросерията на ръка. Ще бъде изложен и GT2 с разширения на калниците и допълнителни въздухозаборници. За да осигури на турбо двигателя достатъчно въздух, регулируемото задно крило има странични отвори. Оборудването на автомобила от 1996 г. е спартанско, за да има ниско тегло. Вратите и предният капак са изработени от алуминий, задните и страничните прозорци са направени от тънко стъкло, като изобщо не е използван изолационен материал. В сравнение със серийната версия битурбо двигателят осигурява 20 к.с. повече.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили