Citroen C3 идва и като хибрид

Френският бестселър излиза с бензинов мотор и с 48-волтова електрифицирана система

Половината от пътуването в града ще е на ток

Вълшебното окачване е серийно

Френската марка Citroen обновява изцяло моделната палитра на своя бестселър C3, продаден в над 1,5 милиона екземпляра на европейския пазар от 2016 г. насам. След обявяването на електрическата версия на новия модел, идва ред и на бензиновото задвижване. Със забележителния си дизайн, комфорт и всекидневна практичност този автомобил се очертава като атрактивно предложение за масовите потребители.

Новият Citroen C3 още през лятото ще зарадва първите си собственици, оборудван с 3-цилиндров турбо двигател с работен обем 1,2 л, мощност 100 к.с. и механична скоростна кутия. Малко по-късно през годината ще бъде пуснат хибриден вариант с 48-волтова система и ресурс отново от 100 к.с. Електрифицираната версия обаче дава възможност за движение с нулеви емисии в половината от градското шофиране.

Хибридната система на Citroen C3 не поставя обичайните за електромоибилите ограничения по отношение на пробега и зареждането, като осигурява всички предимства на електрическата мобилност - от плавното и динамично пътуване без шум и вибрации до възможността за движение в зони с ограничения на емисиите. Всичко това при едновременно намаляване на експлоатационните разходи и екологичния отпечатък.

Хибридното задвижване съчетава предимствата на бензиновия и електрическия двигател – двата мотора могат да работят заедно или поотделно в зависимост от конкретната ситуация, а взаимодействието им се осъществява напълно автоматично без намесата на водача. Системата е изградена от литиево-йонна батерия с напрежение 48V, която се зарежда в определени фази на движение, ново поколение трицилиндров бензинов двигател с мощност 100 к.с., проектиран за хибридни системи, и нова електрифицирана трансмисия с двоен съединител с интегриран електромотор с мощност 20 к.с. и въртящ момент 55 Нм. Хибридният вариант дава с 10% по-нисък разход на гориво в сравнение с изцяло бензиновата версия.

Характерната за марката комфортна возия е присъща и за новия Citroen C3. Стандартно моделът разполага с „вълшебно“ окачване с прогресивни хидравлични елементи. Освен амортисьорите и пружините, на всяко колело се използват по два хидравлични ограничителя, които заместват традиционните механични ограничители и се грижат за оптимизиране на работните характеристики на окачването – единият във фазата на компресия, а другият във фазата на декомпресия.

Това технологично решение дава на инженерите по-широки възможности и свобода при настройките на ходовата част на C3, създавайки впечатлението, че автомобилът се носи плавно като летящо килимче при движение през неравностите. Повишеният комфорт е особено впечатляващ при ниска скорост и преминаване през участъци с лоша настилка и „легнали полицаи”. В средните скоростни диапазони това нововъведение спомага за по-добър контрол на колебанията на каросерията - особено в надлъжна посока, поддържайки стабилно хоризонтално положение при пътуване по неравни пътища.

Усещането за комфорт се допълва от специфичните седалки, които са оптимално ергономични и с допълнителен обем от пяна в тапицериите. Така се осигурява усещане за мекота и максимална опора за тялото, независимо от продължителността на пътуването.

Компактен отвън, просторен отвътре

Новият модел Citroen C3 е дълъг 4,01 м и превишава досегашното поколение само с 1,9 см. Така автомобилът запазва компактните си размери и маневреност (диаметър на завой 10,6 м). С височина от 1,57 м каросерията на новия С3 е с почти 1 см по-висока от тази на предишното поколение. Първото предимство на тази промяна е увеличеният с 1,35 см клирънс, който вече е 19,7 см. Повдигането напомня характеристиките на на SUV и улеснява качването и слизането.

Друг резултат от промяната в габаритите е по-просторният и комфортен интериор с повече място в областта на краката, главите и лактите на водача и пътниците. Позицията на седалките е по-висока и позволява на водача и пътниците да заемат по-висока и самоуверена позиция с повишено усещане за контрол и безопасност. Видимостта също се подобрява във всички посоки.

Обемът на багажника е увеличен с 10 л и достига 310 л. При необходимост товарният капацитет може да бъде разширен допълнително и гъвкаво чрез разделената в съотношение 60-40 задна облегалка. В интериора има редица места за съхранение на вещи във вратите, централната конзола и подлакътник. На разположение е и поставка за безжично зареждане на смартфон.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили