Обмислят се нови програми за реклама и популяризиране на българския културен туризъм и Велико Търново

Кметът Даниел Панов и министърът на туризма Евтим Милошев проведоха работна среща с бранша, академичната и образователната общност

Нови програми, които да популяризират България като дестинация за културен туризъм и в частност – Велико Търново: сърцето на културния туризъм, се обмислят под формата съвместна инициатива на Министерството на туризма, общините и туроператорите. Това бе един от акцентите на разширена работна среща, провела се в Старата столица.

Новата концепция бе обсъдена от кмета Даниел Панов, министъра на туризма Евтим Милошев и екипа му, представители на туристическия бранш – хотелиери, ресторантьори, туроператори, на Регионалния исторически музей, на Организацията за управление на Старопланински туристически район, академичната общност и средното образование. 

Кметът Даниел Панов коментира, че е нужно съдействие от Министерството на туризма в областта на популяризирането и рекламата както на културно-историческото наследство, така и на културните календари на общините не само в чужбина, но и на вътрешния рекламен пазар – пред родните туристи. Друга стъпка е промотирането специално в съседните държави и на ниво Европа, с акцент върху културно-историческите дестинации. 

Културният туризъм е нещо, което припознавам като лична кауза, а Велико Търново е в сърцето му, посочи Евтим Милошев. По думите на министъра на туризма, вече се обсъждат конкретни програми, които да разгърнат потенциала на България в тази туристическа сфера. Подобни мерки, обединяващи усилията на министерството, общините и туроператорите, вече се реализират по Черноморието, а целта е да влязат и във вътрешността на страната. 

Всеобщо бе мнението, че на България трябва да спре да се гледа като на страна за нискобюджетен туризъм и това е постижимо чрез засилване и правилно таргетиране на рекламата. Българският туристически продукт е конкурентен на европейския и по отношение на настаняване и кулинария, и още повече – по отношение на събития. 

Тема на разговорите бе и необходимостта от засилване на връзката с образованието – средно и висше, включително чрез модели на дуално обучение. Това ще позволи на бранша да разполага с постоянна работна ръка и добре подготвени кадри.

Полезна бе обратната връзка, дадена както от бизнеса, така и от представителите на три вуза, присъствали на работната среща – Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“, Университет по хранителни технологии и Висше училище по агробизнес и развитие на регионите – Пловдив. Активно бе участието на учители и ученици от Професионалната гимназия по туризъм „Д-р Васил Берон“ във Велико Търново. 

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Региони