Най-често връщаме дрехи при онлайн пазаруване

Жените са по-активни при онлайн пазаруването.

Най-важна е цената при избора какво да бъде купено

Нова тенденция е да проверяваме виртуално как ще ни стои новата блуза

19% със спонтанни покупки в интернет

При пазаруване от онлайн магазини хората най-често връщат дрехи, защото не им стоят добре или защото не са поръчали точния размер. Това стана ясно при представяне на проучването „Пулсът на онлайн потреблението в България“, направено от „Маркет ЛИНКС“.

Нова тенденция при онлайн търговията по света е използването на виртуална реалност. Потребителят може да провери онлайн как точно ще му стои дрехата, която е харесал, например нова блуза или рокля. Така потребителят може да избере точния размер и най-подходящата за него дреха. За онлайн търговците положителното е, че намаляват връщанията на стоки. В България обаче онлайн търговците не предлагат виртуална реалност и потребителите могат само да гадаят дали конкретна дреха ще им стои добре.

72% от хората, които пазаруват онлайн, са купували дрехи, обувки и аксесоари, показва проучването. На второ място по най-често пазаруване онлайн е козметиката (35%), а след това са книги (27%), домакински електроуреди (25%) и потребителска електроника (24%).

При онлайн търговията най-важният критерий какво да купи човек е цената, показва проучването. 71% от пазаруващите чрез интернет хора сравняват цените между различни продукти и онлайн магазини преди да изберат какво да купят. Само 27% четат ревюта на продуктите, преди да направят своя избор.

Само 19% от интернет потребителите, участвали в проучването, са правили спонтанни онлайн покупки в рамките на шест месеца. 42% от потребителите преди да купят нещо са имали план какво им е необходимо, а останалите 39% са имало намерение да купят нещо, но пускането на промоция или това, че са видели реклама, е довело до крайното решение какво да изберат. Жените са по-активни при онлайн пазаруването, показва още проучването.

В България 61% от хората предпочитат да пазаруват онлайн чрез наложен платеж, показва проучването. Причината за това е, че потребителите искат да видят стоката, преди да платят, като това особено се отнася за дрехи, обувки и козметика. Само 35% използват картови плащания при онлайн пазаруване, а останалите използват други начини за плащане.

Близо половината от потребителите поръчват онлайн стоки, които взимат от офис на куриерска компания. 41% искат стоката да им бъда доставена от куриер на адрес, а 5 на сто от потребителите избират доставката да бъде до кутия, от която да вземат пратката си.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика