Macan на ток с 639 к. с.

Porsche представи първия си електрически SUV

Бързо зареждане за 21 минути и бързо ускорение за 3,3 сек от 0 до 100 км/ч

Десет години след пускането на пазара на първото поколение Macan с вътрешно горене, Porsche представи новия, вече изцяло електрически модел. Втората генерация стъпва на пътя с амбициозната цел да предложи най-спортното шофиране в сегмента на компактните SUV автомобили с нулеви емисии.

Инженерите на Porsche са обезпечили скоростните качества на новия електрически Macan. Върховата версия Macan Turbo разполага с пикова мощност 639 к. с. и ускорява за 3,3 секунди от 0 до 100 км/ч, като развива максимална скорост 260 км/ч. Той преодолява Северната отсечка на пистата “Нюрбургринг” по-бързо дори от ниския си електрически “събрат” Taycan. Това е ясен знак, че от Porsche могат да се очакват само изключителни постижения в областта на динамиката, без значение дали става дума за превозни средства с бензиново или електрическо задвижване.

За първи път завесата пред новото поколение Macan падна преди броени дни, когато бе официалното му представяне в Сингапур. Автомобилът веднага привлича вниманието със своя прогресивен и неподвластен на времето дизайн, присъщ на марката Porsche, големия пробег и изключителната практичност в ежедневието. Дължината на каросерията е 4,78 м, широчината - 1,94 м, а височината - 1,62 м, като междуосието е увеличено с 8,6 см спрямо предишния модел. Дори когато е в покой, силуетът се откроява със стремителен външен вид. Той стъпва върху джанти с размер до 22 инча.

Предните светлини са разделени на две части. Тесният горен светлинен модул с четириточкови дневни светлини е вграден в калниците и подчертава ширината на автомобила. Основният модул (опционално с матрична LED технология) е разположен малко по-ниско в предната част. Съчетанието на вратите без рамки с характерните странични изострени елементи върху техните повърхности създава елегантен и спортен дизайн. А силно изразените задни калници придават още по-мускулест вид, допълнен с логото на Porsche в центъра на задната триизмерна светлинна лента.

Новият електрически модел Macan излиза на пазара в две модификации - Macan 4 и Macan Turbo със серийно задвижване на всички колела. Пиковата мощност с активирана функция овърбуст е съответно до 300 кВт (408 к. с.) и до 470 кВт (639 к. с.), а максималният въртящ момент - 650 Нм и 1130 Нм. Подобни параметри са основа за превъзходни спринтьорски качества. Macan 4 ускорява от място до 100 км/ч за 5,1 секунди, а Macan Turbo - за 3,3 секунди. Двете версии постигат максимална скорост от съответно 220 км/ч и 260 км/ч.

Електрическите двигатели се захранват от литиево-йонна батерия с капацитет от 100 кВтч с 800-волтова технология. Мощността на зареждане с постоянен ток достига 270 кВт. Батерията може да бъде заредена от 10% до 80% в рамките на приблизително 21 минути на бърза зарядна станция. Зареждането с променлив ток в домашни условия е възможно с до 11 кВт. Пробегът с едно зареждане е до 613 км за Macan 4 и до 591 км за Macan Turbo.

 

Задните колела също завиват

 

За по-динамично шофиране и по-дълъг пробег допринасят активните аеродинамични елементи (заден сполер, предни клапи за охлаждане и гъвкаво покритие на дъното), които осигуряват на Porsche Macan много нисък коефициент на челно съпротивление от 0,25.

За първи път в сегмента моделът предлага опционално система за завиване на задните колела за изключителна маневреност и стабилност. Окачването може да е въздушно (стандарт при Macan Turbo) със система за електронно управление.

Като спортен SUV моделът е същевременно практичен с две багажни отделения - отзад (540 л) и отпред (84 л). Кокпитът е оборудван с два или три дисплея. При наличието на трети дисплей пътникът до шофьора може да разполага с информация, да управлява настройките на инфоразвлекателната система и да гледа видео в движение. За първи път Head-up дисплеят включва добавена реалност. Виртуалните елементи и навигационните насоки са хармонично визуално интегрирани в полето на видимост на водача на реалната обстановка и обекти. Изображението се появява на симулирано за водача разстояние от 10 метра и съответства на дисплей с размер от 87-инча.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили