Заводи временно спират заради слабо търсене на коли на ток

“Фолксваген” временно спира производството на електрически коли в два свои завода.

 

Великобритания отлага преминаването на електромобили

Ще правят по-малко модели с двигатели с изкопаеми горива

Съкращават 269 души в Цвикау

“Фолксваген” спира производството на електрическите коли ID.3 и Cupra Born в заводите си в Цвикау и Дрезден в Германия през първите две седмици на октомври заради по-слабо търсене, съобщи говорител на автомобилната компания, цитиран от Ройтерс.

Заради сегашното положение на пазара, производството на автомобили ще бъде намалено по време на есенните празници в Саксония от 2 до 13 октомври. От “Фолксваген” са отказали коментар за броя на засегнатите служители. Автомобилният производител съобщи неотдавна, че няма да удължи договорите с фиксиран срок на 269 служители в завода си изцяло за електрически коли в Цвикау.

Германският автомобилен производител е изправен пред нарастваща конкуренция от “Тесла” и все повече китайски автомобилни компании, както и пред намаляло търсене на европейския пазар на електромобили заради високата инфлация и съкращаването на субсидиите.

От няколко месеца Германия води борба за удължаване на използването на двигателите с вътрешно горене въз основа на климатичните планове на ЕС чрез използването на т. нар. е-горива.

Решението на Великобритания да отложи забраната за продажба на нови автомобили, работещи с изкопаеми горива, предизвика гнева на автомобилните производители, притеснени относно веригите на доставки и инвестиционна несигурност, пише Ройтерс.

Премиерът на Обединеното кралство Риши Сунак, който се очаква да се изправи пред трудни избори през 2024 г., заяви, че петгодишното забавяне на забраната за продажба на нови бензинови и дизелови коли, която първоначално беше определена за 2030 г., не е политическо и е свързано с идеята “да направим това, което е правилно за страната”.

След поляризиран дебат относно таксите за емисии от по-старите и по-замърсяващи превозни средства, Сунак посочи, че се стреми да помогне на онези, които са засегнати от кризата с разходите за живот и не могат да си позволят все още скъпите електромобили.

Индустриалните анализатори обаче посочват, че британският премиер е подкопал инвестиционната сигурност, тъй като редица местни компании се борят да привлекат инвеститори към сравнително малък пазар, откъснат от Европейския съюз след Brexit.

Обявена за първи път през 2020 г., забраната за продажба на нови конвенционални автомобили беше представена от тогавашния премиер Борис Джонсън, с когото Сунак влезе по-късно в конфликт, като начин за установяване на британско лидерство в глобален мащаб при електрическите превозни средства. Сега целта на страната е изместена до 2035 г., изравнявайки се с плановете на ЕС.

“Трябваше да приемем целта за 2035 г. от първия ден, но тя се измести, защото се превърна в част от политически дебат”, изтъква Филип Нотхард, анализатор в консултантската фирма “Кокс Аутомотив”. “Времето изпраща послание, че нещата могат да се променят отново, което затруднява компаниите да управляват своите инвестиционни стратегии”, допълва той.
През 2022 г. във Великобритания са продадени около 1,6 млн. нови коли, само 2% от глобалните продажби, което означава, че страната има малко влияние върху общите данни за продажбите.

Международните производители на автомобили вече инвестират огромни суми в електрическите автомобили - отчасти защото е твърде скъпо да произвеждат автомобили с двигател с вътрешно горене.

Миналата седмица “Волво” заяви, че ще спре да произвежда дизелови модели в началото на 2024 г. като част от плановете си да премине изцяло към електрически коли до 2030 г. Групата “Стелантис” и концернът “Форд” също се ангажираха да преминат изцяло към електрическо задвижване в Европа до края на това десетилетие. Резултатът ще бъде намален избор на модели, работещи с изкопаеми горива.

Но Адриан Кийн, главен изпълнителен директор на британската компания “ИнстаВолт”, която управлява 1250 зарядни устройства, очаква, че продажбите на електрически коли ще нараснат, тъй като цените за придвижване с тях намаляват.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Капитал и пазари