Дават 142 млн. лв. за две спирки на метрото

Линия 1 на столичното метро ще стигне до Околовръстния път.

Разклонение на Линия 1 ще стига до Околовръстния път на София

Пуснаха обществена поръчка за разширяване на линиите на столичното метро

Срокът на изпълнение е три години

Обществена поръчка за избор на изпълнител за изграждането на две нови станции на метрото пусна компанията “Метрополитен” ЕАД, която е собственост на Столичната община и обслужва метрото в София. Обществената поръчка е с прогнозна стройност 142 млн. лв. без ДДС и е за проектиране и строителство на отклонение от Линия 1 от метростанция Люлин до столичния Околовръстен път.

Обществената поръчка е разделена на две обособени позиции, като във всяка една от тях трябва да бъде изградена по една метростанция. Срокът на изпълнение и на двете станции на метрото е три години. Прогнозната стойност на първата обособена позиция е 68 млн. лв. без ДДС, а на втората е 74 млн. лв. без ДДС.

Първата нова метростанция (МС1) ще бъде на кръстовището на бул. “Царица Йоана” и ул. “Добринова скала”. Планирано е станцията да бъде с подземна разгъната застроена площ от 4595,85 кв. м и дължина 158,75 м. Ще има странични перони и два вестибюла. Дължината на пероните е по 105 метра, а широчината им е 4,50 м. Предвидени са 6 вход-изхода на МС1. При източния вестибюл ще има два вход-изхода - североизточен и югоизточен. Североизточният вход-изход ще осигурява пешеходна връзка на вестибюла със северния тротоар на бул. “Царица Йоана” и с ул. “Добринова скала”. Югоизточният вход-изход ще осигурява пешеходна връзка с южния тротоар на бул. “Царица Йоана”. При западния вестибюл ще има пешеходен подлез с дължина 193 метра, който преминава под “кръговото” кръстовище при Околовръстния път и е снабден с четири вход-изхода и един авариен изход. Едната двойка изходи - северозападен (СЗ1) и югозападен (ЮЗ1) ще свързват началото на пешеходния подлез с терена при кръговото движение под Околовръстния път. Другата двойка изходи (СЗ2 и ЮЗ2) ще бъдат в края на пешеходния подлез и ще свързват западния вестибюл със западните тротоари на “кръговото” кръстовище, с бъдещия буферен многоетажен паркинг, който не е обхвата на настоящата обществена поръчка. Около средата на пешеходния подлез се предвижда авариен изход.

Втората метростанция (МС2) ще се намира между МС1 и МС Люлин и ще бъде с разгъната застроена площ 6592,75 кв. м и дължина 164 м. Ще има странични перони и два вестибюла. Дължината на пероните е по 102 метра, а широчината им е от 4,70 м до 5,70 м. Ще има 4 вход-изхода на МС2 - два от северната и два от южната страна. При всеки от вестибюлите ще има по два вход-изхода, които ще го свързват със северния и южния тротоар на бул. “Царица Йоана”.

Към кандидатите в обществената поръчка има редица изисквания. Сред тях са за последните пет години преди датата на подаване на офертите да са изпълнили дейности с предмет и обем, сходни с тези на поръчката. Кандидатите трябва да имат опит при изграждането на подземни метростанции и на релсов път на метролиния или на ж. п. линия. Кандидатите за първата обособена позиция за последните три приключили финансови години, трябва да са реализирали минимален общ оборот от 100 млн. лв., включително минимален оборот от 65 млн. лв. в сферата, попадаща в обхвата на тази обществена поръчката. А от кандидатите за втората обособена позиция се изискват поне 110 млн. лв. общ оборот, от които 70 млн. лв. от сферата на изграждане на подземни метростанции и тунели.

Завършват през 2027 г.

Разширяват Линия 3 към ж.к. Левски и ж.к. Слатина

 

Ще облекчи движението на хиляди

Край разширението на Линия 3 на метрото живеят и работят общо над 180 хил. души.

Вече усилено работят по разширението на Линия 3 на метрото в София и то в две направления. Първото е Лот 1 - от метростанция (МС) “Хаджи Димитър” към ж.к. Левски, с дължина 3 км и три метростанции. Второто направление е Лот 2 - от ул. Шипка, през кв. Гео Милев, ж.к. Слатина, Зала Арена армеец/Тех Парк София, бул. „Цариградско шосе“, с дължина 6 км и 6 метростанции.

Лот 1 обхваща участъка от МС ”Хаджи Димитър” до ж.к. ”Левски”. Общият брой на живеещите и работещите в тази част на града е около 70 хил. души. В по-голямата си част трасето е под южното платно на бул. Владимир Вазов или успоредно на него. Най-близката до действащото трасе на линията е МС „Стадион Героги Аспарухов“. Тя е на кръстовището на бул. Владимир Вазов с ул. Васил Кънчев и ул. Река Велека до едноименния стадион в кв. Сухата река. Следващата МС “Тракия“ е на кръстовището на бул. Вл. Вазов с ул. Витиня. МС „Владимир Вазов“ е на кръстовището на булеварда с ул. Станислав Доспевски.

Лот 2 е с 6 метростанции  и преминава през плътнозастроените квартали кв. Гео Милев, ж.к. Слатина, ж.к. Хр. Смирненски, Зала Арена Армеец с капацитет 18 хил. души, Тех Парк София, кв. Полигона и ж.к. Младост. По трасетата на участъка живеят или работят над 110 хил. души. Планирано е работата по това разширение на метрото да приключи 2027 г.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Региони