Луксът вече не е... лукс за “Рено”, защото компанията пусна на пазара най-наточения откъм екстри свой модел - “Латитюд”.

Още с новата “Лагуна” фирмата предизвика “на дуел” доказани “бойци” в сегмента - “Фолксваген Пасат”, “Форд Мондео”, “Пежо 407”, “Опел Вектра”, “Ситроен С5”, “Хюндай Соната”, “Киа Магентис”, “Тойота Авенсис”, “Хонда Акорд”... “Латитюд” обаче разполага със силни оръжия в тази битка.

Първите тестове на флагмана на “Рено” бяха по пътищата около Лисабон и курорта Кашкаиш.

“Латитюд” ще замени модела “Вел Сатис”, който бе спрян от производство през 2009 г. Една от бронираните лимузини на френския президент Никола Саркози е именно “Вел Сатис”. Дали ще я смени с “Латитюд”? Ще видим.

При създаването на машината са работили съвместно специалисти от Франция и Корея, а автомобилът ще се произвежда от корейската компания “Рено Самсунг моторс”. “Латитюд” в превод значи географска ширина и в него е кодиран замисълът на фирмата - да стане кола за много държави. Ще се продава в над 50 страни.

Белгийски журналисти “захапаха” представители на “Рено” дали е достатъчно персонализиран и истински френски този автомобил, защото досега той се продава в Азия като “Самсунг SM5”. По-важното обаче е, че “Латитюд” е достатъчно луксозен.

Първото нещо, което прави впечатление, са габаритите на колата - дължина 4,897 м, ширина 1,832 м, височина 1,483 м и междуосие от 2,762 м. Истински “кораб”! Щедрите размери осигуряват просторна пътническа кабина, защото сред основните акценти при създаването на колата е удоволствието от пътуването и високото ниво накомфорт. Глезотия в тази връзка е напълно новият йонизатор, който пречиства въздуха с два режима, както и шофьорска седалка с масажна функция, работеща в четири режима. Пречистването на въздуха стартира автоматично, ако сензорът за токсичност намери вредни газове. В колата са внедрени технически решения, доказали своята надеждност и ефективност и които осигуряват високо ниво на безопасност - антиблокираща система на спирачките (ABS), ESC, адаптивни въздушни възглавници, двойни сензори за страничен удар, круз контрол с ограничител на скоростта, система за следене на налягането в гумите, би-ксенонови адаптивни фарове в завой...

Изборът на двигателите е следният: бензинов 2-литров 16 V (140 к. с), предлага се с 6-степенна механична скоростна кутия; дизеловите агрегати са три - 2,0 dCi с два варианта на максимална мощност (dCi 150 и dCi 175), както и V6 dCi с мощност 240 конски сили и автоматични предавки. Последният вариант ускорява до 100 км в час за 7,6 секунди.

“Латитюд” е със същото предно окачване като “Лагуна” - тип “Макферсън”, с триъгълно долно рамо и стабилизираща щанга с диаметър 21,5 мм. Задното окачване е многозвенно и е базирано на разработка на “Нисан”.

Колата вече може да се поръчва и у нас.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти


РЕГИСТРИРАЙ СЕ

Нямаш
профил?

Запомни ме Забравена парола