От днес БДЖ вече продава билети онлайн. Това обяви на специална пресконференция изпълнителният директор на железниците Пенчо Попов.

Услугата е част от стратегията за повишаване конкурентоспособността на дружеството и повишаване на неговите приходи чрез привличане на повече клиенти. Тя е достъпна чрез интернет страницата на Международно пътническо бюро „Рила" (www.bdz-rila.com) и се предлага както на български, така и на английски език.

За да изпрати запитване и заявка за закупуване на железопътни билети и резервации чрез интернет, клиентът е необходимо да се регистрира в системата за плащане, като получава свое потребителско име, парола за достъп, както и потребителски профил.

Задължителни данни при регистрацията са: имената по документ за самоличност на лицето, което ще пътува, както и на лицето, което ще получи билетите от посоченото място; валиден e-mail за кореспонденция; валидна дебитна или кредитна банкова карта (VISA, MasterCard, Maestro и БОРИКА).

Получаването по електронната поща на оферта с цена, съгласно изпратената заявка, е за срок от два работни дни. "Системата не е довършена, но за много от клиентите ни не е възможно да се придвижват от бюро до бюро и тя ще бъде голямо облекчение.

Основната ни идея е да се разбере, че вече има такава система, коментира Пенчо Попов. Чрез онлайн продажбата се осигурява удобство и за клиентите от чужбина, които летуват в нашата страна или са транзитни пътници, желаещи да пътуват до някоя от балканските страни, да закупят предварително билетите си.

Процесът на закупуване на железопътен билет чрез плащане по интернет преминава през следните етапи:

- Регистрация на потребител (клиент) в системата за онлайн плащане;

- Изпращане на заявка за пътуване чрез електронна форма по e-mail;

- Получаване по e-mail на оферта с цена, съгласно изпратената заявка в срок до 2 (два) работни дни;

- Съгласие на клиента с указаните цени и условия и плащане чрез банкова карта;

- Получаване по e-mail на две потвърждения: едно от банката за успешен или неуспешен паричен превод и второ от търговеца с информация за платените билети и условията за получаване. Плащането се извършва не по-късно от 5 (пет) дни преди началната дата на пътуването, а в случаите, когато е необходимо ползването на пощенска услуга - не по-късно от 7 (седем) дни;

- Получаване на превозните документи за пътуване с железопътен транспорт в страната или чужбина:
- в един от 16-те офиса на Международно пътническо бюро „Рила", които се намират на територията на градовете: София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Плевен, Велико Търново, Горна Оряховица, Стара Загора, Хасково, Враца, Благоевград и Добрич. Офисът се посочва предварително от клиента и железопътните билети се получават срещу представени документ за самоличност и номер на поръчката (отпечатан ваучер);
- чрез пощенска пратка с посочване на точен адрес на територията на Р. България, срещу заплащане на доставната цена, включена в цената на услугата.

Въпреки дългата процедура, от БДЖ очакват от услугата да се възползват хора от чужбина и такива, които живеят далеч от бюрата за резервация. До края на годината ще заработи и системата за пътуване с електронен билет, чрез която клиентът ще извършва всички действия онлайн. Тази система ще струва на БДЖ 1,1 млн. лв.

От компанията обясниха, че въпреки тежкото финансово положение, в което са изпаднали, все пак получават приходи от билети. Ръководството на БДЖ увери, че до края на годината няма да вдига цените на билетите.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти


РЕГИСТРИРАЙ СЕ

Нямаш
профил?

Запомни ме Забравена парола