За 28 лева ще пътуват от София до Бургас и обратно летовниците през сезон 2010 г. Реновираната жп композиция потегли за сефте вчера, а първият пътник бе транспортният министър Александър Цветков. Той се повози от Централна гара до близката спирка Подуяне, но остана доволен от краткотрайните си впечатления от жп услугата.

Новият бърз влак ще тръгва всеки петък от столицата в 15 ч и ще пристига в 20,42 ч на бургаската гара. По време на пътуването влакът ще спира само в Пловдив. В обратната посока ще пътува по същото разписание, само че в неделя.

Пътниците в новия влак могат да купят и комбиниран билет за жп превоз и след това за автобус до курортите, който ще е с десетпроцентова отстъпка спрямо редовната цена.

“Предложили сме една добра услуга на клиентите на БДЖ”, каза министърът. Цветков обясни, че очаква с влака да пътуват много хора, тъй като обикновено в петък движението по магистрала “Тракия” е натоварено. В активния туристически сезон било твърде вероятно влакът да изпревари превоза по шосе заради тесните места между Стара Загора и Бургас. 300 са седящите места в композицията. Вагоните в нея са напълно рециклирани и всеки един струва 950 000 лв. Според министър Цветков това е добра цена, като се има предвид, че нов вагон с подобни параметри струва повече от 2 млн. лв.

Бившият транспортен министър Петър Мутафчиев отговори вчера на критиките на управляващите, че е харчил предизборно за строежа на летище Пловдив. Добре, че го завършихме, иначе сега там нямаше да има нов терминал, каза той.

Уволнения в БДЖ заради царски вагон

Началничката на отдел “Музейно дело” в БДЖ Румяна Вълчева ще бъде уволнена. Това съобщиха от Министерството на транспорта вчера. Вълчева ще е изкупителната жертва заради проваленото българско участие на престижната жп изложба в гр. Утрехт, която преди два дни бе открита от холандската кралица Беатрикс.

От близо две години холандският жп музей уреждаше участието на българския вагон на изложението на най-красивите кралски влакове в Европа. Той се очакваше да е суператракция на форума, тъй като единствен от поканените експонати се движи сам и в момента. Останалите са събирани на парчета и са докарани с камиони. За съжаление само вагонът на цар Борис III не пристигна на изложението и изправи на нокти организаторите от най-реномирания жп музей на Стария континент.

Въпреки че вината за скандалното пропадане на визитата на царския влак сега се стоварва върху шефката на отдел “Музейно дело”, от писмо с обяснения на шефа на БДЖ Пенчо Попов до транспортния министър Александър Цветков става ясно, че в жп компаниятане намират никаква вина в себе си заради дипломатическия скандал с Ниската земя. Напротив! Пенчо Попов обяснява на министъра, че БДЖ не са пратили вагона за Утрехт заради твърде ниското обезщетение, което щели да получат от холандците. БДЖ дори си направила труда да попита оценител колко пари да иска от музея в Утрехт за участието на 4-месечната изложба. Изчислението на консултанта било 35 000 евро. Иначе по нашата тарифа наемането на вагона струва 350 евро на ден, което означаваше да им поискаме 55 000 евро, обяснява Попов. Според него холандците не се съгласили нито на 55 000 евро, нито на 35 000 евро, а били готови да дадат само 10 000 евро наем, което не стигало.

По правило царските вагони и правителствените жп композиции прашасват в близост до столичната Централна гара. Те се отдават в редки случаи на организирани групи от богати западноевропейски любители на жп транспорта или за кинопродукции. В повечето време от годината обаче царският влак стои в депото.

Това е втората издънка на ръководството на БДЖ пред холандците. Преди близо два месеца в официално писмо превозвачът беше написал, че изложбата в Утрехт е по повод “абдикацията” на кралица Беатрикс. Това обаче не е вярно и ужасило холандското посолство у нас. Наложи се от ръководството на БДЖ да се извиняват.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти


лъвица
16.04.2010 21:31:15
0
0

Тия от БДЖ- са кухи лейки....

Петър Делчев
17.04.2010 00:41:09
0
0

Подкрепям изцяло, но не разбирам защо влакът няма да спира в Стара Загора ? Все пак Ст.Загора е едва с 20-30 хил. по-малка от Бургас. 2 мин няма нищо да му костват на този влак, защото днес спря без да трябва на Подуене и отново пристигна с 3 минитуи по-рано в Бургас. За сметка на това в Петък ще могат доста заралии да се прибират бързо с влак от столицата, тъй като при наличието на автомагистрала - останалите влакове са прекалено бавни до там ! Моля, да помислят графистите !

РЕГИСТРИРАЙ СЕ

Нямаш
профил?

Запомни ме Забравена парола