5 хитри начина да превърнете дома си в офис

Колкото по-уютна среда си създадете, толкова по-трудно ще се настроите на работна вълна.

Запазете делничните си навици и пресъздайте работната си атмосфера

Не лежете на дивана

След обявяването на извънредно положение заради пандемията от коронавирус на българските работодатели беше препоръчано да въведат дистанционна форма на работа на служителите си, спрямо спецификата на длъжността им.

Някои работещи, особено в IT сектора, са свикнали с работата от вкъщи, но за други превръщането на дома в офис се оказва истинско предизвикателство. Най-големи трудности срещат семейните хора, на които се налага освен да поддържат работния процес, да се грижат и за децата си, чието обучение също премина в дистанционно. Проблем възниква и на чисто организационно ниво - отделянето на специално пространство за офис не винаги е лека задача. За по-социалните и активни хора затварянето вкъщи също създава пречки, влияещи върху качеството им на работа.

За да не нарушите продуктивността си и да запазите мотивацията си, ви предлагаме 5 хитри начина, с които лесно и бързо да се приспособите към дистанционната работа.

№1 Създайте си офис пространство

Много хора бъркат работата от вкъщи с излежаване на дивана по пижама с лаптопа в скута и някое лакомство под ръка. Колкото по-домашна и уютна среда си създадете, толкова по-трудно ще се настроите на работна вълна. Факт е, че не всеки разполага с празно помещение у дома, което да превърне в офис, но дори кухненската маса може да бъде новото ви работно място, при добро желание. Изберете си конкретна стая и ако се налага, разместете мебелите, за да си създадете необходимото пространство. Идеята е това да бъде единственото място, където ще работите от сутрин до вечер. Така на подсъзнателно ниво ще чувствате, че сте се “отделили” от дома си и съответно ще бъдете много по-фокусирани именно на това място. Добра идея е да пресъздадете атмосферата от работното си бюро, като донесете някои от вещите си вкъщи или поне запазите сходна подредба. Колкото по-позната е обстановката, толкова по-бързо ще е приспособяването.

№2 Облечете се както обикновено

Със сигурност домашните ви дрехи са далеч по-удобни от костюмите или дънките, които носите на работа. Но именно работното облекло е сред малките трикове, които ще залъжат мозъка ви, че всъщност се намирате в офис. Постарайте се да запазите рутината си преди и след работа, включваща грим, прическа, тоалет и т. н. В края на деня сменете дрехите си с домашни, като така ще усетите, че сте приключили с ангажиментите си и ще може да се насладите на почивката си у дома.

№3 Спазвайте графика си

Един от най-големите плюсове на работата от вкъщи е спестеното време в път до и от офиса. Ако обаче искате да запазите темпото си на работа, не пропилявайте времето си в размотаване или сън, а се придържайте към изградения си график. Ставайте и лягайте в същите часове, а времето за пътуване уплътнете с по-неотложните или досадни задачи през деня, независимо дали са свързани с дома или с работата ви. Спазвайте и обедната си почивка, през която е добра идея да се отделите в друга стая, за да бъде по-осъзнато спирането на работния процес.

№4 Отделете време за почивка

Освен задължителната обедна почивка е добре да направите и няколко кратки през работния ден, за да бъдете по-продуктивни. В тези моменти е препоръчително да станете и да се раздвижите - разходете се из дома си, направете 5-10 минути стречинг, хапнете някой плод или просто подишайте чист въздух на терасата/прозореца. Важно е обаче да бъдете стриктни към тези почивки, иначе излизате от темпото си на работа, а и може да си навлечете гнева на началниците.

№5 Изолирайте се от света

За разлика от работното място, у дома ще срещнете много повече фактори, които да ви разсейват - от домакински задължения, през грижа за домашни животни и деца, до шумни съседи. Именно затова е важно да имате свое пространство, където чакащите задачи не са в полезрението ви. Постарайте се да вместите тези ангажименти във времето преди или след работа, а защо не и в обедната почивка. За да си осигурите повече тишина и спокойствие, създайте правила и граници, които хората, с които живеете да спазват. Добра идея е и да си пуснете музика за концентрация в стаята, в която работите. Когато става дума за малки деца, особено в настоящата ситуация, е напълно разбираемо, ако около вас обстановката е по-шумна, така че това не бива да ви притеснява.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Лайфстайл